Bonjuor unite 1

hmmmmm żart polega na tym, że będę uczyć się razem z Tobą. każdego tygodnia (w piętek, tym razem wyjątkowo w sobotę) pojawi się nowa lekcja francuskiego – taki mam plan. Jeżeli jest to Twój pierwszy kontakt z językiem francuskim (lub innym – wybranym przez Ciebie, ponieważ wciąż wierzę w to, że dołączysz do mnie z materiałami do nauki języka – jakiegokolwiek), to zapewniam, że będę takim samym uczniem jak Ty. Jestem na tym samym poziomie – zatem nie wstydź się, że wiem coś więcej, pięknie roluję R i brzmię prawie jak powabna Francuzka. NIE. Uczę się, popełniam błędy i moja nauczycielka nieustannie mnie poprawia w wymowie, ale…. mam frajdę w tej nauce i wierzę, że i Ty ją odnajdziesz. Zatem do dzieła.

P. S. Mam nadzieję, że zapoznałeś/-łaś się z tym, co pisałam w poprzedniej lekcji i znasz technikę, którą stosuję przy nauce języka obcego… Jeżeli nie – zacznij od postu wcześniejszego i zdecyduj w jaki sposób TY będziesz się uczyć. Od tego momentu najważniejsze są nasze wyniki, a jaką techniką do nich dojdziemy – to już nasza indywidualna sprawa.

Ça Va?

potrzebne narzędzie:

dostęp do internetu a tutaj strona http://www.acapela-group.com/  gdzie możecie odsłuchać nagrania głosów wypowiadających dane słowo, dowolny słownik języka francuskiego, ew. translator Google oraz Google – wyszukiwarka obrazów; notes z czymś do pisania

DIALOGI

  • Bonjour, vous êtes monsieur Snijder?
  • Oui, c’est Ça. Bonjour, madame.
  • Je suis Aline Leclerc. Entrez, voilà la maison!

 

  • Pardon, vous êtes Frédéric Leclerc. ?
  • Oui, bonjour. C’est vous, le papa de Mathieu?
  • Oui, je m’appelle Jean – Luc Delval. Ou simplement Jean -Luc
  • .Moi, c’est Frédéric !

 

  • C’est qui?
  • C’est Jean – Luc, le papa de Mathieu.
  • Il est sympa?
  • Oui, il est très sympa!

 

 

ZAPIS FONETYCZNY 

les 2-4 b

  A teraz przetłumacz słowa, które znajdują się tekście i wyszukaj je w Google w postaci obrazów – pamiętaj, aby posługiwać się ich wersją francuską a nie tłumaczeniami. Zapisz je w komputerze, na Pinterest, wydruk, stwórz mapę i cokolwiek tylko chcesz. Ważne jest, abyś oswoił sobie słowa, nauczył się ich wymowy i powoli otworzył się na nie.

 

GRAMATYKA  – être – być

je suis
tu es
il/elle est
nous sommes
vous êtes
ils/elles sont

 

ĆWICZENIA

wstaw odpowiednią formę czasownika être

etre

 Połącz ze sobą pasujące zwroty

cwiczenie

Odstraszyłam Ciebie od nauki francuskiego? Mam nadzieję, że nie 🙂 Nie chcę Ciebie obciążać nadmiarem informacji na pierwszy raz. Sama również uczę się powoli, stopniowo. Oswój się z tą lekcja, wyszukaj ćwiczenia w internecie, obejrzyj kilka filmików tu i tam… Za tydzień pójdziemy krok dalej, ale chcę wiedzieć, że będziesz na to przygotowany/-a 🙂

Daj mi znać, jak poszło 🙂

 

4 thoughts on “Bonjuor unite 1

Skomentuj

